Pár rad do začátku jak začít.

 Jmenuji se Renča


Začala jsem se zdravě stravovat od 2.1.2018.

Pro začátek si uvědomte, že faldíky nám nenarostli přes noc, takže ani přes noc nezmizí.

Vše co jím co na blogu je si vařím, chystám sama.

Pro začátek ti dám pár rad, jak vlastně začít, čemu se vyvarovat.


1.  Úplně přestat používat bílou mouku. Používej špaldovou mouku, celozrnou, kukuřičnou, rýžovou, mandlovou.

2 Určitě omezit bílý cukr a sladké.  Peču si buchty, sladké dobrůtky sama!!!! Cukr jsem nahradila včelím nejlépe domácím medem.

3. Uzeniny  Na klobásy, vysočiny, nebo tučné salámy zapomeňte ... jezte  jedině šunku s vysokým obsahem masa nad  80 procent % a více.

4. Sýry ... úplně nejlepší jsou do 30 %,  mozzarella normální nebo light, cottage sýr, palouček, lučina, hermelín, tvaroh, eidam, ricotta,

5. Bílé jogurty, tvaroh s nízkým obsahem tuku,

6. Vejce - ty já používám často..snídaně, obědy, večeře..

7. Ovoce ...  to papkejte převážně dopoledne  , protože i ovoce obsahuje cukr.

8. Maso.. to jim převážně kuřecí, krůtí, králičí, hovězí, z vepřového jedině panenku či   kotletka. Ryby a mořské potvůrky.

9. Přílohy : brambory, rýže jasmínová, basmáti či červená,  rýžové nudle či papíry na závitky, cizrna, jáhly, kuskus, bulgur nejlépe celozrnný , těstoviny celozrnné.

10. Tuňák nebo rybičky ve vlastní šťávě. A také rajčata v konzervě a jiné

11. Luštěniny, červená čočka, normální čočka či černá, fazole bud v konzervě nebo normální, hrášek, cizrna,  tyhle luštěniny můžete používat i jako přílohu, protože mají vysoký obsah jak vlákniny, tak i sacharidů.

12. Vločky, vločky, vločky... kaše, buchty, koláče, slané i sladké mugcake

13. Pečivo ...určitě jezte hlavně s vysokým obsahem žitné mouky. a nebo knackebrot a nebo rýžové, špaldové či jiné křehčejší chlebíčky.

14. hodně, hodně, hodně  zeleniny, nebojte se použít i mraženou.

- rajče, paprika, okurek, cuketa, květák, brokolice, ovokádo, červená řepa, celer, petržel, mrkev, brambory, čínské zelí, kysané zelí, cibule, česnek, pórek, jarní cibulka, kedlubna, ředkvičky

14. !!!!!!! VELICE VELICE DŮLEŽITÉ Co se týče tekutin...čaj zelený ,káva nejlépe bez mléka Čisté vody denně musíte vypít minimálně 3l. Vodu si můžete dochutit mátou, citronem, pomerančem, limetkou nebo okurkou.

A také nesmíte  zapomenout cvičit, cvičit, cvičit aspoň minimálně 2 krát týdně!!!!!!!!!!!!

Pokud dodržíte všech 14 bodů.

Kila půjdou dolů určitě snadno :)